ТЕХНОЛОГІЯ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВАНОГО НАВЧАННЯ

Тема: Особистість і її місце у навчально-виховному процесі вивчення української мови
Освітній процес будується на навчальному діалозі учня й учителя, який направлений на спільне конструювання програмної діяльності. При цьому обов’язково враховуються індивідуальна вибірковість учня до змісту, вигляду та форми навчального матеріалу, його мотивація, прагнення використовувати отримані знання самостійно, за власною ініціативою, в ситуаціях, не заданих навчанням.
Оскільки центром усієї освітньої системи в цій технології є індивідуальність дитини, то її методична основа полягає в індивідуалізації і диференціації навчального процесу. 
Цілі і завдання особистісно орієнтованого навчання:
  • розвивати індивідуальні та пізнавальні здібності кожної дитини;
  • максимально виявляти, ініціювати, використовувати індивідуальний (суб’єктивний) досвід дитини;
  • допомогти особистості пізнати себе, самовизначитися і самореалізуватися, а не формувати заздалегідь задані якості
Для прикладу технології особистісно орієнтованого навчання використаймо досвід українських та корейских педагогів. 
Основні методи їх роботи включають:
  • поєднання музики з іншими предметами;
  • використання 3D-технології на уроках (особливо це стосується природничих предметів);
  • учні мають змогу користуватися гаджетами, проходити тести, цікаві завдання.
 Корейський педагогічний досвід

Фрагмент уроку з використанням технології особистісно орієнтованого навчання
10-й клас. 
Робота в групах. 
Визначте стиль тексту, підтвердіть свою думку прикладами мовних засобів, ужитих у тексті. 
1 г р у п а. 
Об’єктом лінгвістики є мова в усій складності її компонентів і функціонування: як знаряддя формування, як структурна цілісність, як засіб створення естетичних цінностей. (В. Русанівський, С. Єрмоленко) 
2 г р у п а. 
Як гул століть, як шум віків, Як бурі подих,— рідна мова, Вишневих ніжність пелюстків, Сурма походу світанкова, Неволі стогін, волі спів, Життя духовного основа. (М. Рильський) 
3 г р у п а. Засвоєння норм літературної мови — тривалий процес. Починається він з опанування літературної мови в дитинстві, коли найбільший вплив має мова батьків. Згадаймо, як творчо підходив до мовного навчання видатний педагог В. Сухомлинський. Він учив дітей з наймолодшого віку пізнавати щодня прекрасне у слові, бачити в ньому красу життя, розвивати вміння образно мислити, прищеплював любов до багатства рідної мови, бо без такої любові людина буде глуха і до скарбів інших мов. (З газети)
 4 г р у п а. Державною мовою в Україні є українська мова. Держава забезпечує всебічний розвиток і функціонування української мови в усіх сферах суспільного життя на всій території України. (Конституція України, ст. 10)

В основу технології навчання в малих групах покладено чотири основні принципи:

  • соціальна взаємодія студентів
  • позитивна взаємозалежність
  • особиста відповідальність кожного учасника групи
  • рівна частка участі кожного
Та перш ніж формувати групи, необхідно пояснити учням, чому поряд з традиційною форми проведення занять їм пропонують групову форму навчання, з якою метою вони будуть працювати в групах, які переваги спільної роботи, пояснити за якими принципами буде сформовано групи.
Робота в групах дозволяє дітям вчитися працювати у команді, зберігати баланс, адже у майбутньому їм знадоблять ці навички. 

Коментарі

  1. Читала колись про позитивний вплив музики на рослини, мовляв, ростуть краще і швидше. Можливо, корейські вчені теж цими матеріалами послуговувалися :)

    ВідповістиВидалити
    Відповіді
    1. цікаво прочитати про вплив музики на овочі. з власного досвіду можу сказати, що вона не дуже стимулює такий лінивий помідор як я.

      Видалити

Дописати коментар

Популярні дописи з цього блогу

НАВЧАЙМОСЯ, ЧОРНОБРИВІ

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ