Інтерактивне навчання і його місце на уроках української мови

Поняття інтерактивного навчання. 
    Інтерактивні методи – форма навчання, у процесі якого учні і вчитель перебувають у режимі бесіди, діалогу між собою. Це співпраця, взаємонавчання: вчитель – учень, учень – учень. При цьому вчитель і учень – рівноправні, рівнозначні суб’єкти навчання.
    Інтерактивна взаємодія виключає домінування одного учасника навчального процесу над іншим, однієї думки над іншою. Під час такого спілкування учні вчаться бути демократичними, спілкуватися з іншими людьми, критично мислити, ухвалювати обґрунтовані рішення. Інтерактивні методи орієнтовані на ширшу взаємодію учнів не тільки з учителем, а й одне з одним, на домінування активності учнів у процесі навчання. 
    Роль учителя на інтерактивних заняттях зводиться до скерування діяльності учнів на досягнення цілей заняття. За допомогою інтерактивних технологій учні мають змогу: 
  • аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу й у такий спосіб зробити засвоєння знань доступнішим;
  •  навчитися формулювати власну думку, правильно її висловлювати, доводити власну позицію, аргументувати й дискутувати; 
  • навчитися слухати іншу людину, поважати альтернативну думку;
  •  моделювати різні соціальні ситуації, збагачувати власний соціальний досвід через включення в різні життєві ситуації, їх моделювання; 
  • вчитися будувати конструктивні взаємини у групі, уникати конфліктів, розв’язувати їх, шукати компроміси, прагнути діалогу та консенсусу; 
  • розвивати навички проектної діяльності, самостійної роботи, виконання творчих робіт.
ДЕТАЛЬНІШЕ ПРО ІНТЕРАКТИВНЕ НАВЧАННЯ У США ТА ЄВРОПІ ЗА ПОСИЛАННЯМ: https://themosthandsomeblog.blogspot.com/p/blog-page_7.html

Фрагмент 1-й уроку на тему "Основні ознаки фразеологізмів. Джерела української фразеології. Національно-мовний колорит фразеології"

Слово вчителя. Сьогодні розмова піде про світ образного слова, який передає найтонші відтінки відчуттів, думок. Образне слово – це найкращий спосіб донести не лише думку, а й емоцію. Ми зрозуміліші іншим, коли говоримо лаконічно і влучно, додаючи в свої слова частинку гумору. Традиційна українська культура завжди відзначалася життєстверджуючим початком, щирістю, відчуттям свободи, відвертістю, добродушністю, самоіронією, мобільним реагуванням на складні життєві ситуації.

Для того щоб краще засвоїти матеріал та перевірити себе, я пропоную вам заплутану гру: необхідно встановити антонімічні пари фразеологізмів. Будьте уважні та не дайте себе ошукати! 

Інтерактивна вправа «Встанови логічні пари»

Встановити пари

За допомогою цього методу діти мають змогу застосувати критичне мислення, навчаться швидко перемикатися в незвичайній ситуації. До того ж застосування технологій спрощує подання матеріалу, робить його цікавим.

Фрагмент 2-й уроку на тему "Творення слів. Стилістичні засоби словотвору"

Вправа "Мозковий штурм"

Кожна група отримує кросворд з поняттями, пов’язаними з темою уроку. Протягом 3 хвилин самостійно працює над розв’язанням завдань. Група, яка справилась із завданням найшвидше та правильно, отримує наліпки в оціночний лист.

Кросворд









4с

у

ф

і

к

с









3м


п














о


і












2о


р


л












с


ф


ь








1з

а

к

і

н

ч

е

н

н

я











о


м


о












в


и


5к

о

р

і

н

ь







а




о















6п

р

е

ф

і

к

с











е
















н
















е













7с

л

о

в

о

т

в

і

р











і










По горизонталі

    По вертикалі:

1. змінна значуща частина слова, яка виражає його граматичне значення.

4. значуща частина слова, що стоїть після кореня

5. спільна частина споріднених слів

6. морфема, що стоїть перед коренем

7. розділ мовознавства, що вивчає структуру слів і способи їх творення

    2. частина слова без закінчення

    3. значущі частини слова

 4. слова, які мають однаковий корінь, але різне лексичне значення

Аналіз виконання завдання.

"Мозковий штурм" забезпечує роботу всіх учнів, це ефективний та добре відомий інтерактивний метод колективного обговорення, що широко використовується. Він спонукає виявляти свою уяву та творчість шляхом вираження думок усіх учасників, допомагає знаходити декілька рішень щодо конкретної проблеми.
Фрагмент 3-й
 уроку на тему "
Лексикологія. Лексичне значення слова. Синоніми. Антоніми. Омоніми"

Використання такої вправи дозволяє вчителеві зрозуміти наскільки діти опанували матеріал. Вона доволі неважка, однак стимулює роботу усіх присутніх. 




Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

НАВЧАЙМОСЯ, ЧОРНОБРИВІ

ДИСТАНЦІЙНЕ НАВЧАННЯ